2025 metų sausio mėnesio renginių…
2025.01.21
Atėjus žiemai, bet neturint sniego, vaikus paskatino kasdien eksperimentuoti, tyrinėti, išbandyti, atrasti, patirti, pažinti, džiaugtis. Sausio antrąją savaitę vaikai dalyvavo STEAM projekto veiklose ,,Šaltukas ir varvekliukas“.
,,Nykštukų” grupės vaikai piešė iš įvairių priemonių ,,statė” šaltuko trobelę. Naudodamiesi IKT priemonėmis vaikai susipažino su šaltuko raštais, kuriuos perteikė savo meniniuose darbuose. Vaikai buvo jaunieji mokslininkai – tyrinėjo, darė eksperimentus su ledu. Diskutavo kodėl ir kaip susidaro ledas, kodėl ir kaip tirpsta ledas. Kiekvienas vaikas turėjo iš ledo gabalėlio išsitirpdyti savo žaisliuką. Vaikams veiklos buvo įdomios, buvo daug emocijų, visiems pavyko išsitirpinti ledą ir surasti savo žaisliuką.
„Ežiukų“ grupės vaikai savaitę pasitiko prisiminimais apie Lietuvos gvnėjus ir gamindami jiems žvakeles. Vaikai statė pingvinams namus, domėjosi pingvinų rūšimis ir gyvenimo būdu. Ar žinojote, kad Imperatoriškasis pingvinas tik šiek tiek aukštesnis už „Ežiukų“ Ažuolą? O kad pingvinai šildosi draugiškai apsikabindami ir vis pasikeisdami vietomis – sušalusiems leisdami pabūti rato viduryje? Pingvinai žingsniuoja mažais žingsneliais, lygai tokius vaikai taškavo patys. Salėje „Ežiukai“ improvizavo slidinėjimą – puiki trenerio sugalvota mankšta pėdutėms. Sniego gniūžtės tapo puikia skaičiavimo priemone – vėlgi, deja, bet improvizuotos. O kai sniego už lango nedaug – žiemos paveikslėlius tyrinėjame ir dėliodami.
„Boružėlių“ grupės vaikus savaitės veiklos labai sudomino. Visiems vaikams labai patiko piešti ant sniego, eksperimentuoti su besiliejančiomis spalvomis. Vaikai labai nustebo sužinoję ir pamatę į ką virsta sniegas. Muzikinių užsiėmimų metu vaikams labai patiko netradiciniai muzikos instrumentai, susidomėjo net ir tie vaikai kurie per įprastas veiklas dar neįsitraukia į užsiėmimus, o tik stebi juos. Sunkiau buvo vaikams įvardinti varveklių formas, dydžius, juos rūšiuoti. Daug džiaugsmo vaikams suteikė lauke sniegas, nors ir ne daug, bet vaikai jį čiupinėjo, žiūrėjo kokie batų atspaudai lieka ant sniego.
„Pakalnučių“ ir „Pienių“ grupių vaikai domėjosi sniego ypatumais ir kūrė šaltuko trobeles. Eksperimentinėse veiklose ugdytiniai tyrinėjo vandens, sniego, ledo savybes naujai išbandė panaudotas medžiagas, stebėjo chemines reakcijas. Mažieji tyrinėtojai lavino smalsumą, kūrybiškumą, sensorinius įgūdžius, vaizduotę.
„Kiškučių“ grupės vaikai tyrinėdami sniegą, stebėjo ar tikrai sniegas yra baltas ir švarus, ar galima ant sniego piešti, ar galima iš sniego išvirti košę, ar galima piešti su šakute. Sužinojo apie žiemos reiškinius: sninga, tirpsta, lyja, šąla, pusto. Atliko bandymus su karštu vandeniu ir muilo burbulais šalčiausiomis dienomis bei vyko lobių paieškos sniege. Domėjosi varvekliais, juos matavo, lygino. Grupėje žaidė su spalvotais ledukais, mėgino jais nupiešti piešinius. Kieme statė sniego bokštus.